At være leder betyder at man ofte er i et betydeligt krydspres.
Bestyrelse, økonomi, ledelsestanker, medarbejdere, privatliv og meget andet skal helst finde en rimelig og konstruktiv balance.
Nogle temaer kan man sagtens tage i åben dialog mens andre kræver at man selv er blevet afklaret i de grundlæggende spørgsmål. Ledere rammes ofte hårdt når de ikke oplever overensstemmelse mellem deres egen personlighed og det arbejde der skal udføres.
Jeg bruger mine værktøjer fra coaching så lederen afklares bedst muligt. Min erfaring kan også bringes i spil. Det er bedre at møde “djævelens advokat ” på hjemmebanen og være forberedt og afklaret.
Timeløn | 800 | pr. påbegyndt time |
Transport | 200 | |
10 timer | 7200 | |
50 timer | 30000 | |
Ved større projekter giver jeg gerne et tilbud.
Lederen kan også vælge at bruge min tid på anden vis.
Eksempler:
Coaching af medarbejdere
Responsum med problemstillinger og løsningsmodeller
Den pædagogiske side af ansøgninger
Ledere jeg har arbejdet med:
Højskoleforstander Søren W. Larsen, Odder Højskole – “Igennem en længere periode har jeg brugt Louis Mogensen som coach både i forhold til mit arbejde og privat. Louis er som coach vanvittig god til at lytte og til at stille de rigtige spørgsmål. Lynhurtigt sætter han “fingeren på pulsen” og med gode spørgsmål og konkrete anvisninger, bringer han mig altid videre i forhold til de udfordringer, jeg præsenterer ham for. Hans gode konstruktive råd og vejledninger kan altid bruges til direkte handlinger. Dette skyldes helt sikkert hans store menneskekundskab og hans ledelseserfaringer . Hver eneste gang, jeg er blevet coachet af Louis, føler jeg mig i den grad klar til at gå i gang med at løse de udfordringer, jeg har. “
Leder af Springbræt Aarhus kollegiet Kenneth Ladefoged Andersen-
” Sparring til unge ledere: Louis har haft en afgørende betydning for mig personligt og fagligt som ny leder. Via sparring har jeg undervejs arbejdet med at finde balancen mellem arbejdsliv og privatliv som ung ny leder.
Projektledelse: Louis har en ganske særlig evne til at udfolde pædagogiske ideer og projekter – både skriftligt og mundtligt. Dét har været afgørende for at Springbræt Aarhus af flere gange har udvidet og udviklet ift. personale og elever.
Særlige pædagogiske udfordringer: Ved behov for sparring på særlige pædagogiske udfordringer har vi benyttet Louis til at belyse årsager/sammenhænge for eks. de unges adfærd/reaktioner. Det har været til stor gavn for personale og ledelse.
Personaleledelse: Via sparring med Louis på forskellige scenarier med personaleledelse har jeg udviklet evnen til at “gå op i helikopteren” ift. personale-problematikker. Herfra er det lettere at anskue de forskellige handlemuligheder ud fra et ledelsesperspektiv.
At tackle udfordringer i ungdomslivet: Vi har flere gange benyttet muligheden for at sparre med Louis på udfordringer i de unges (elevernes/beboernes) ungdomsliv. Louis har en særlig evne til at udfolde udfordringerne samt at få mig som fagperson til at reflektere over mulige og forskellige løsninger.
Projektudvikling: Louis formår med sin stærke innovative tilgang at afdække og udvikle på forskellige muligheder i de forskellige faser af projektudvikling og projektstyring. Opstartsfasen med beskrivelser af ideer, pioneer-fasen med opbygning af den pædagogiske hverdag og overgangen til drifts-fasen er områder, hvor Louis har haft afgørende betydning for udviklingen af Springbræt Aarhus. “